Saffransglögg i år



Vi har nyss förbeställt Blossas årgångsglögg som 2010 har smak av saffran, konjak och en gnutta pomerans.

Hemma står fyra små flaskor av tidigare års glögg så denna jul blir det mycket glöggdrickande, mysigt! Dock gillar jag faktiskt lättglöggen bäst.
Konstigt nog längtar jag lite efter julen redan, när vi nyss flyttat in (typ för 2 veckor sedan;) sa jag till Kristoffer och pekade, där tycker jag granen ska stå. Han trodde jag hade blivit fullkomligt galen som börjar planera vart granen ska stå 4 månader innan.

Nu myser vi i soffan, Elias har om någon varit galen ikväll, BUS på hög nivå. Skulle vara överallt där han inte fick vara och var uppe på "övertid", 20.30 somnade en slagen hjälte. Medans grabbarna härjade inne så var jag ute och rensade, eller slet upp allt ur rabatten på framsidan. Allt fick åka till komposten för nu ska nytt planteras. I helgen kanske?
Dags att blåsa håret torrt efter duschning och krypa ner i sängen.

Godnatt!

Kram Maria

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh vad fin den var :) Vi samlar också på dom där, har från 04 men själv tycker jag inte om glögg ;)

2010-09-09 @ 10:09:22
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Sofie

Åhh, jag längtar också lite efter julen! tänkte på det häromdagen, det är ju så mysigt :) Tycker också att lättglöggen är bäst och tur är väl det för i år blir det ju inget annat ;)

Ha det bra! Kram

2010-09-09 @ 11:21:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0