Hosta

Skönt att jag äntligen kastade in lite av Es (och våra) smutskläder i tvättmaskinen.

Man blir lite lat när man har tvättmaskin och tänker eh, jag gör det sen. Har man bokat tvättstuga så har man och då måste man ge sig iväg.. kanske därför vi aldrig tvättat i tvättstugan utan bara hemma;)

Nu är tvätten hängd och jag är åter i soffan, ligger och slösurfar. Väntar på mannen. Ska kramas och pussas för sen ska jag knoppa.

E har hostat någon gång och när jag gick in hörde jag att han var täppt i näsan. Hoppas det inte blir värre än så. För orkar inte med några mer sjukdommar nu.



Sov så sött fina du. 

KRAM

Kommentarer
Postat av: Nina

Ja det beror ju säkert på pedagogerna så det är inte konstigt om det skiljer lite mellan avdelningarna.



Jag förstår grundtanken men tycker ändå det känns lite fel att en 1,5 åring ska vara vaken för att han inte kan sova med de andra barnen, det skulle aldrig ha funkat för mina trötta barn. Men funkar det så är det ju bra men var inte rädd för att säga ifrån om du märker att det inte funkar för Er.



Liam fick sova i vagnen i samma rum som de andra barnen sen började de lyfta ner honom och lägga honom på madrassen och till sist gick han självmant och la sig med de andra barnen. Noel var det aldrig något problem med men alla barn är ju olika.



Vi läser mycket om inskolning och anknytning nu i skolan så det är intressant då man kan knyta det till praktiken. Ibland brukar jag tänka att alla föräldrar borde få läsa det vi läser så de vet vad de kan kräva av förskolan. För min del har det varit jättenyttigt för äntligen vågar jag ifrågasätta verksamheten.



KRAM.

2011-02-09 @ 21:36:28
URL: http://thepioneer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0