Our Christmas


Den 23 december hade vi julafton hemma hos oss med farmor, tomas och johan, faster och mattias, gammelmormor & gammelmoster. Supermysig kväll och jag hade verkligen rätta julstämningen. Det var mysigt att få fira jul hemma hos oss och vi hoppas på att nästa julafton kommer att firas hemma hos oss med familjen eller att vi firar så lugnt man kan, på hotell.

Elias äter russin och väntar in gästerna.


Julemiddag som inte bestod av julmat utan av 3 olika pajer, sallad och pepparkaksmuffins.

Med sig hade ju alla julklappar till den sötaste..


ÅH, en snowracer bland annat.. Han fick jätte mycket fint! Tack ALLA!

Julaftonsmorgonen vaknade vi kring 8. Jag som vanligtvis ligger och drar mig så längre jag kan tills jag verkligen måste upp, studsade upp som ett litet barn. Men bara för att hämta de klappar vi hade till Elias som låg under granen. Det är sådan lycka att se sitt barn öppna paket och bli så lycklig för det han får.
Vi åt frukost i lugn och ro innan den årliga julstressen börjar, vi som skulle ta det lugnt. Nej nej, det hör till. ;) Sladdade förbi Kickan för att ge julekram och lite hemmagjort godis och E fick sig en klapp för att sedan styra kosan mot farfar. Kl 14.50 stod vi utanför hans port. Jag sprang in och önskade god jul och kramades för att sedan sätta mig i bilen igen och sladda vidare mot stugan. Där väntade familjen och E hann se lite kalle. 



Middag och lek, kortspel och väntan på tomtarna som vanligtvis kommer med häst & släde. Inte detta år, dagen innan hade det  varit -31 så de skonade hästen från detta. Vi blev lite paff när det körde upp en vit gammbil på tomten kl 23 och ut kommer 3 tomtar. Hör ju inte till traditionerna direkt;) Barnen fick en egen tomte, mormorn iklädd min jacka och en tomteluva. Men Elias blev livrädd ändå och satt fastklistrad på mig, kusin Stella fick hämta alla klappar från tomten och ge till Elias.



Juldagen spenderade vi i stugan med allihopan. Sparktur med barnen, middag och sedan påhälsning hos farfar igen innan vi åkte hemåt.

Vi hade en SUPER fin jul. Tack alla som förgyllde den!

KRAM


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0