Elias 1 år, 11 månader


Älskade lilla skruttunge, vi hade middag för två idag, jag och sonen. Mannen var och tränade och trots att jag älskar våra familjemiddagar var det ändå mysigt att ha lite mor & son tid tillsammans bara vi.

Elias har blivit så stor och utvecklats så mycket sedan vi kom hem från rhodos. Till och med pedagogerna nämde det idag, främst att språket tagit språng.

Pott-träningen har vi börjat med, innan vi for gillade han den inte och fick nästan panik när vi skulle prova den. Men efter att ha gått på toa 2 gånger på rhodos gillar han numera pottan och är överlycklig när han lyckas, säger ofta till innan så vi hinner dit.

Även fast han pratar lite otydligt så kan han mååånga ord och har smått börjat sätta ihop meningar och gör sig väl förstådd. Idag när vi gick från "dagis"gården var en pojke ledsen, då säger E, ***** (pojkens namn) ledsen. Och idag berättade jag för honom att vi skulle äta själva för att pappa tränade. - Pappa boll säger E då, charmknutten min ♥ självklart visste han att pappa spelade fotboll. Pekar gärna på sig själv och säger Elia.

Han har även börjat visa mycket känslor, ex när vi läser bok eller om någon är ledsen gör han surmun och säger, ledsen eller stackarn. Åh det är så gulligt och mitt mammahjärta smälter.

1 månad och en dag innan 2 års dagen, det märks som sagt att vi närmar oss ännu ett år.


Kommentarer
Postat av: Johanna

Åh så mysigt. Han är så fin er Elias. Längtar tills Milton börjar att prata också, det sitter verkligen fast där även om det sakta men säkert börjar att komma enstaka ord. :)

2011-06-09 @ 07:06:18
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0