Nytt hem

Vi har ju som sagt flyttat. För 1 månad sedan fick vi nyckeln och nu har vi väl bott här ca 2 veckor då vi renoverade lite smått.

Vi har letat hus i flera år men inte hittat rätt, vi har därför köpt oss en lägenhet på bottenplan (radhuslägenhet). Det känns toppen, vi trivs redan hela familjen. Sessan (kissen) har mycket natur att röra sig på och vi ser mest till henne när hon är hungrig eller på kvällarna/nätterna då hon är inne och sover. Hon kurrar och trivs som fisken i vattnet. Tur! Jag var orolig för att hon inte skulle trivas.


Från att ha bott på en tvärgata mellan två stora vägar till att komma såhär nära naturen är underbart. Vi har en sjö precis runt hörnet som vi tar några varv runt varje dag. Vissa dagar tar vi med bröd och matar änderna.

Vi har inte kommit iordning riktigt än, det tar sin lilla tid med en liten illbatting som ska vara överallt och "hjälpa till" ;) Ikväll kommer svärfar och installerar nya fläkten.

Kramar Maria


Kommentarer
Postat av: Nina

Har ni flyttat hit tro? ;)



Sv: vad roligt att höra =) Nej tyvärr är det inget fotojobb jag har fått utan jag har börjat plugga. Jag kommer nog att ha fotograferingen som hobby/extraknäck så länge, har inte riktigt bestämt mig än.

2010-09-02 @ 14:37:23
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Sandra

vad kul att du börjat blogga igen :)

2010-09-02 @ 15:30:26
URL: http://ssandrau.blogg.se/
Postat av: Johanna

Kul att du börjat blogga igen. Vi har saknat dig.



Vart är det ni har flyttat? Vi letar fortfarande hus. Går inte så bra faktiskt ;)

2010-09-02 @ 15:56:50
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0