Tillväxt-UL nr2

v 29 (28+1)

Jag har varit sjuk 10 dagar nu och var till vårdcentralen igår efter att försökt jobba. Grät av utmattning och för att jag inte mådde bra. Läkaren sjukskrev mig veckan ut så nu är jag hemma och vilar. Det var ett virus jag hade fått och det var tydligen långdraget (jo tack). Förhoppningsvis kan jag ändå jobba i slutet på veckan. 

Förra veckan missade jag MVC pga sjukdom men idag hade vi tid på Obstetriska för ultraljud och jag tycker det är så pass viktig kontroll så ville inte skjuta upp det och jag hade ingen feber så då är det ok med UL. Allt såg iaf väldigt bra ut med den lilla och med flödet i navelsträngen. Väger ungefär lika mycket som storebror gjorde när han föddes (2 veckor kvar tills vi passerat den veckan). Mitt blodtryck var också perfekt 120/69, och ingen äggvita i urinet. Så vi gick med lätta steg ifrån sjukhuset idag med ytterligare 2 bilder till samlingen. Detta var det 6:e ultraljudet vi gjort denna graviditet. Nästa kontroll blir 27/12 om exakt 2 veckor.





Kommentarer
Postat av: Sandra

2011-12-13 @ 16:19:46
URL: http://ssandrau.blogg.se/
Postat av: Anna-Maria

Vad skönt att allting ser så bra utmed dig och liten i magen. Krya på dig!! Kram :)

2011-12-13 @ 21:08:52
URL: http://annamias.blogg.se/
Postat av: Johanna

Åh vad glad jag blir att allt ser bra ut med den lille och dina värden! <3 Hoppas du är riktigt pigg och kry snart!!

Kram

2011-12-13 @ 22:14:30
URL: http://jordi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0