Andra dagen på året

Förmiddagen startade med sovmorgon till pappan. Jag och E tog oss sedan ett härligt bad för att sedan "möta" Oliver och Elin på skypen. Varken vi eller barnen har kunnat ses på en evighet (någon vecka) pga sjukdommar så då passade det bra med en onlinedejt. Men nu ska väl alla vara krya och vi ska ta och ses tycker jag. Förmodligen kanske vi även tar en liten semesterhelg tillsammans. Jippie!

Jenka, Daniel och söta lilla Melker, våra härliga grannar frågade om vi ville ta en prommis med dem till Hulistugan (skidstuga typ) som ligger här i närheten. Dock hade de stängt, gissar på nyårshelgen för annars är det öppet helgdagar. Vi tyckte det passade bra då E precis skulle sova så vi packade ner honom i vagnen och han somnade gott och sov sig igenom en långprommis som det istället fick bli för att sedan fika hos oss. 

Direkt när de gick hem så packade vi in oss i bilen och for till Es mormor & morfar för middag. Liten avskedsmiddag för syster med familj som imorgon åker hem till Norge efter julledigheten. Nu ses vi förmodligen inte förrän till sommaren. Trist med dessa avstånd.

Hjälper momma med middagen. OJ vad E har blivit "mommig", så fort hon kommer i närheten ska han upp i hennes famn och ingen annan duger. Skönt på sätt och vis och när jag skulle lyfta upp Elias när vi skulle åka hem sprang han direkt till morfar och skulle upp i hans famn. Skönt att han känner sig trygg i sin mormor & morfars närhet.


Kusinbus! Es stora idol, kusin Stella som är 2 år äldre.


Grabbchill i soffan i väntan på maten.


Mamman och mammans kusin Robban lekte med lego ;)

Nu är vi hemkomna, älsklingen nattar miniälsklingen och jag pustar ut. Imorgon är det åter jobb 4 dagar (röddag på torsdag) sedan blir jag föräldraledig januari ut. K ska börja nytt jobb och inskolning på förskola börjar 19/1. 

KRAM

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0