Inskolning dag 3 & 4

Lovely friday på alla sätt och vis... Helgen står framför oss och vi har haft en toppendag på förskolan, vilket avslut på veckan det blev.

Igår hade E sin 3:e inskolningsdag, det var framsteg även då, bättre och bättre går det för varje dag. Han somnade på 5 minuter men åt dock ingen mat alls, 2 tuggor kanske. Det var strömming och potatismos, inget E alls gillar. Men ville gärna inte att någon än mamma skulle hjälpa honom och började gråta om han inte såg till mig.

Idag på 4:e inskolningsdagen sprang han det en glad pojke in på förskolan med ett stort leende. Och lekte från första stund en bit från mammsen. Tyckte pedagogerna var väldigt roliga och de fick hjälpa honom med tvättning av händer och han hjälpa dem att hämta frukt. Då och då gav han dem ett stort leende. Han åt lite mat, gick själv och la sig på sin madrass och somnade först av alla som alla andra dagar (på 3 min) men sov bara 1 timme. När han vaknade hämtade en av pedagogerna honom och det gick galant men när han såg mamma ville han hellre till mig. Han har varit superglad hela dagen och det är så skönt att se den rätta Elias.

Självklart tror jag på bakslag på måndag men nu känner jag att han verkligen kommer att trivas och kunna vinka av mamma någon dag nästa vecka.

Älskade son ♥


Gott med Ella´s smoothie efter förskolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0