Efter 15 månader är jag tillbaka

I måndags var det åter igen dags för jobb efter 15 månaders mammaledighet. Söndagen var väldigt gruvsam och mitt humör pendlade från timme till timme.. Uff vilken jobbig dag det var..

När klockan ringde 6.10 på måndagsmorgon klev jag upp och gjorde mig klar för jobb innan jag sa hejdå till mina fina pojkar hemma och rullade bilen neröver stan. Nervös var jag!

Det är roligt att vara tillbaka på jobbet, att få sakna Elias och komma hem till min underbara familj på eftermiddagen, äta middag tillsammans och busa innan Elias ska sova. Man värdesätter tiden tillsammans på ett helt annat sätt..

Veckan har gått bra för oss alla. Kristoffer njuter av att få vara pappaledig och det är så fint att se dem ha så roligt tillsammans, far & son.

Däremot tycker Elias att det är jobbigt när mamma kliver upp tidigare än honom och är ledsen om han inte får vara i min famn, det går över innan jag åkt till jobbet som tur är. Inte lätt med omställningar.


Igår när jag nattade E somnade jag som ett litet barn bredvid honom, jag klev upp för att ha lite fredagsmys med mannen min. Höll mig vaken någon timme innan jag somnade som en liten gris i soffan, märks att jag var helt slut efter veckan.. 

SÅ som man uppskattar helgen när man jobbar igen, lovely!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0