Att inte räcka till...

Att känna att man inte räcker till för sitt barn och känna sig som världens sämsta och tråkigaste mamma så känner jag just nu. Mitt fina älskade hjärta sover nu och jag har lagt mig i soffan för att vila, borde egentligen passa på att städa medans han sover men jag behöver verkligen ta det lugnt nu. 

Jag har fått otrolig värk i ryggslutet (kan det vara foglossning?) och det enda som är riktigt skönt för ryggen är när jag ligger ner, skulle kunna tillbringa hela dagarna hemma i soffan. Hade inte ett enda problem under graviditeten med E, förutom sista veckorna innan han förlöstes, men då bara högt blodtryck och svullnad. Måtte det gå bra denna gång, har hellre ryggont och få gå en hel graviditet än som det blev sist, självklart! Men det som känns jobbigt är att Elias inte förstår varför mamma inte orkar och varför jag är så tråkig. 

Om du bara visste hur mycket mamma älskar dig och bryr mig om dig, min son. ♥

Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag är ganska säker på att Elias vet exakt hur mkt du älskar honom. Du är en sådan fin person och verkar vara en fantastisk mamma så den värmen och kärleken han får ifrån dig kan han inte ta miste på.

Och sedan så tar han ingen skada av att du inte orkar just nu. Han har ju en pappa också. Det är bättre att du vilar nu så du har krafter sedan när ni har två små barn att ta hand om. Jag menar, Elias kommer ju knappast minnas att du låg på soffan och vilade om 5 år. ;)



Men jag förstår precis din känsla.



Stor Kram och God Jul. :D

2011-12-23 @ 16:30:58
URL: http://jordi.blogg.se/
Postat av: Nina

Håller med Johanna. Jag kände ofta sådär då jag väntade Noel och Liam var så liten och ständigt ville ha min uppmärksamhet.Jag hade ju blodbrist och var trött för jämnan så Andreas fick ofta ta Liam då han var ledig. Såhär i efterhand kan jag se hur bra det var för sedan fick de en helt annan relation och A fick ta ett större ansvar = BRA! Men vet du vad, jag tror att det dåliga samvetet och känslorna du känner bara gör dig till en bättre mamma.



Hoppas ni får en mysig jul. Kram

2011-12-23 @ 20:56:48
URL: http://thepioneer.blogg.se/
Postat av: Katarina

Den där känslan känner jag igen. Kunde ju knappt röra mig pga all foglossning och Melina ville inte annat än leka och springa ute i somras innan Wilma kom. Kände mig helt värdelös.. Men det är man inte, det är du inte! Du bär på en bebis! Du måste ta hand om dig och vila. Jag pratade mycker med Melina och förklarade ofta varför jag inte kunde gå in i lekstugan/rulla i gräset/ligga på mage/springa eller vad det var hon ville. Dom förstår mer än man tror. Tillslut skulle vi spela fotboll hela familjen och då sa Melina "nej mamma, akta bebisen!" haha! ta hand om dig! Elias har glömt allt det här när lillesyskonet kommit, och du orkar leka igen :) kram

2012-01-10 @ 14:01:38
URL: http://kattajonen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0